Το μοιραίο λάθος του σταθμάρχη Λάρισας με το κλειδί που ξέχασε να γυρίσει, έστειλε τα δύο τρένα σ’ ένα ταξίδι θανάτου στις ίδιες ράγες.
Ήταν Τρίτη 28 Φεβρουαρίου λίγο μετά τις έντεκα το βράδυ, όταν ο χρόνος σταμάτησε…
Η επιβατική αμαξοστοιχία που εκτελούσε το δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη, συγκρούστηκε μετωπικά με εμπορική, που είχε αντίθετη κατεύθυνση. Το τρένο με περισσότερους από 340 επιβάτες και δέκα άτομα προσωπικό, βρέθηκε στο ρεύμα καθόδου από το εγκληματικό λάθος του σταθμάρχη.
Η σύγκρουση ήταν σφοδρότατη. Ξέσπασε φωτιά, με αποτέλεσμα τα πρώτα βαγόνια όχι μόνο να μετατραπούν σε μια άμορφη μάζα, αλλά και να εξαϋλωθούν, αφού αναπτύχθηκαν θερμοκρασίες 1.300 βαθμών Κελσίου.
Ειδικοί επισημαίνουν πως αν η σύγκρουση γινόταν λίγα δευτερόλεπτα νωρίτερα μέσα στο τούνελ – περίπου 50 με 100 μέτρα από το σημείο της σύγκρουσης – δε θα είχε σωθεί κανείς.
Ο τραγικός απολογισμός…
- 57 νεκροί – 2 δεν έχουν ταυτοποιηθεί
- 38 τραυματίες νοσηλευόμενοι, εκ των οποίων οι 7 σε Μονάδες Εντατικής Θεραπείας
Το «Τούνελ» ασχολήθηκε την Παρασκευή 3 Μαρτίου με την πολύνεκρη αυτή τραγωδία, παρουσιάζοντας στοιχεία, λάθη ιθυνόντων και τις προειδοποιητικές «καμπάνες» κινδύνου, που ηχούσαν έντονα τον τελευταίο καιρό, αλλά κανείς δεν τις άκουγε.
Συγκίνηση προκάλεσε η παρέμβαση στην εκπομπή της συντρόφου του αγνοούμενου μέχρι αργά τη νύχτα της Παρασκευής, φοιτητή του ΑΠΘ, Αναστάσιου Κουτσόπουλου 21 χρόνων.
Τελικά, λίγες ώρες μετά, ταυτοποιήθηκε και η δική του σορός… Ο Αναστάσης, ένας ακόμη νερκός στη μαύρη λίστα των Τεμπών…
Η Μαριέττα Αλεξανδρή, απηύθυνε έκκληση σε επιβάτες, αλλά και σε όσους είδαν τον Αναστάση να κατεβαίνει στον σταθμό της Λάρισας για ένα τσιγάρο, να επικοινωνήσουν με την εκπομπή.
Ζήτησε να ελεγχθεί το υλικό από τις κάμερες, μήπως και φανεί σε ποιο βαγόνι επιβιβάστηκε.
Ο άτυχος φοιτητής που πήγαινε από την Καρδίτσα στη Θεσσαλονίκη, είχε τελευταία επικοινωνία με τη μητέρα του στις 22:48, λίγο πριν από την τραγωδία. Της είπε «μάνα θα αργήσω, κοιμήσου».
Προφυλακίστηκε ο σταθμάρχης…
Τον δρόμο για τη φυλακή πήρε ο σταθμάρχης Λάρισας, αμέσως μετά την ολοκλήρωση της πολύωρης απολογίας του την Κυριακή 5 Μαρτίου, για την τραγωδία στα Τέμπη.
Ανακρίτρια και εισαγγελέας διέταξαν την προφυλάκιση του 59χρονου υπαλλήλου, κρίνοντάς τον ρόλο του τη μοιραία νύχτα, ως καθοριστικό, ώστε να οδηγηθεί η επιβατική αμαξοστοιχία σε λάθος σιδηροδρομική γραμμή και συγκεκριμένα σε εκείνη της καθόδου.
Ο ίδιος μετά από αρκετές υπεκφυγές, στο τέλος παραδέχτηκε εμμέσως την ευθύνη του, την οποία απέδωσε στην «κακιά ώρα» και στον φόρτο εργασίας που είχε την κρίσιμη στιγμή από ένα άλλο τρένο που στάθμευε στη Λάρισα.
Είχε προηγηθεί η ανεπιτυχής προσπάθειά του να αποδώσει το δυστύχημα σε αστοχία του συστήματος, που δεν λειτούργησε όταν πάτησε το «κλειδί» για την αλλαγή τροχιάς.
Ωστόσο, οι αστυνομικοί της Τροχαίας μετέβησαν με πραγματογνώμονα και έβαλαν άλλον υπάλληλο να κάνει επανειλημμένως την ίδια διαδικασία, διαπιστώνοντας την άριστη λειτουργία του συστήματος, την οποία και βιντεοσκόπησαν.
Όταν παρουσίασαν τις αποδείξεις στον κατηγορούμενο, ζήτησε δικηγόρο για να ομολογήσει στο τέλος το λάθος του. Οι καταγγελίες που υπάρχουν και ακούστηκαν και στο «Τούνελ», κάνουν λόγο για έναν άπειρο σταθμάρχη που τοποθετήθηκε με πολιτικό μέσο στο συγκεκριμένο πόστο, λίγες ημέρες πριν το τραγικό δυστύχημα.
Την ίδια ώρα, ο ΟΣΕ γνωστοποίησε με ανακοίνωσή του πως σε αργία τέθηκε και ο προϊστάμενος του 59χρονου σταθμάρχη.
Οι κατηγορίες που τον βαραίνουν…
Ο σταθμάρχης αντιμετωπίζει κατηγορίες κακουργηματικού χαρακτήρα.
Ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου, Ισίδωρος Ντογιάκος, διέταξε τη διενέργεια έρευνας σε βάθος και προς κάθε κατεύθυνση με άμεση συγκέντρωση όλων των αποδείξεων, έτσι ώστε να εντοπιστούν και άλλοι υπεύθυνοι, που φαίνεται ότι υπάρχουν.
Καταγγελίες πριν την τραγωδία…
27 Απριλίου 2022:
Παραιτείται ο υπεύθυνος ασφαλείας της ΕΡΓΟΣΕ καταγγέλλοντας σοβαρές ελλείψεις ασφαλείας στη λειτουργία των σιδηροδρόμων.
7 Φεβρουαρίου 2023:
Καταγγελία από συνδικαλιστές για σοβαρές ελλείψεις ασφάλειας με αφορμή ατυχήματα που έχουν συμβεί στο δίκτυο.
15 Φεβρουαρίου 2023:
Η Κομισιόν εγκαλεί την Ελλάδα, καθώς δεν εκπλήρωσε τις υποχρεώσεις της, εν όψη του Ενιαίου Ευρωπαϊκού σιδηροδρομικού δικτύου και ανέθεσε στην ιδιωτική πρωτοβουλία την ασφάλειά του.
20 Φεβρουαρίου 2023:
Ο πρώην πλέον υπουργός Μεταφορών Κώστας Καραμανλής εξανίσταται στη Βουλή γιατί η αντιπολίτευση τον εγκαλεί για τη χαμηλή ασφάλεια του σιδηροδρομικού δικτύου.
28 Φεβρουαρίου 2023:
Ο πρόεδρος των μηχανοδηγών του ΟΣΕ Κώστας Γενηδούνιας με ανάρτησή του στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης, απαριθμεί τα προβλήματα και τις ελλείψεις εν όψη της επίσκεψης του πρωθυπουργού στο Κέντρο Τηλεδιοίκησης Σηματοδότησης στη Θεσσαλονίκη. Το ίδιο βράδυ έγινε το πολύνεκρο δυστύχημα….
Ποτέ ξανά!
Αφήστε μια απάντηση