Αποκαλύψεις στο «Τούνελ» για τα τούνελ θανάτου του ΟΣΕ…

Δεκαεπτά ημέρες από το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στην Κοιλάδα των Τεμπών, που βύθισε στο πένθος ολόκληρη τη χώρα και οδήγησε στο θάνατο πενήντα επτά αθώες ψυχές, οι αποκαλύψεις για τις παγίδες θανάτου του ΟΣΕ, δεν έχουν τέλος.

Η εκπομπή αποκάλυψε εμπιστευτικό έγγραφο της Πυροσβεστικής για τις σοβαρές ελλείψεις στις σήραγγες του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας.

Από την αυτοψία της, που κράτησε ενάμισι χρόνο, προέκυψε πως δεκαπέντε τούνελ από τα δεκαοκτώ που ελέγχθηκαν, είναι ακατάλληλα.

Στα τρία τούνελ, των Αγίων Αναργύρων, Αττικής και Κακιάς Σκάλας, δεν πραγματοποιήθηκαν αυτοψίες καθώς τα αρμόδια στελέχη του ΟΣΕ δεν προσήλθαν ποτέ παρά τις συνεχείς ενοχλήσεις της Πυροσβεστικής.

Γενικά τα στελέχη του Οργανισμού, φέρεται να γνώριζαν την επιτακτική ανάγκη χαρτογράφησης και οργάνωσης σχεδίου επέμβασης των πυροσβεστικών δυνάμεων σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, αλλά παρόλα αυτά, δεν συνεργάζονταν εύκολα, λόγω… φόρτου εργασίας.

Τι διαπιστώθηκε…

  • Παντελής απουσία εξοπλισμού πυρόσβεσης και όπου υπάρχει, είναι πλημμελώς συντηρημένος και μη λειτουργικός
  • Ακατάλληλος φωτισμός
  • Τα τηλέφωνα έκτακτης ανάγκης δεν λειτουργούν
  • Απουσιάζουν θύρες διαφυγής πολιτών, αλλά και τρόπος πρόσβασης των πυροσβεστικών δυνάμεων σε περίπτωση ανάγκης
  • Δεν υπάρχουν λεκάνες απορροής σε περίπτωση ατυχήματος τρένου που μεταφέρει τοξικά ή επικίνδυνα χημικά
  • Δεν υπάρχουν ή δεν λειτουργούν τα συστήματα εξαερισμού

Σχετικά με τα τούνελ του σιδηροδρομικού δικτύου, υπάρχουν ασαφείς προδιαγραφές ασφαλείας και παντελής έλλειψη νομοθετικού πλαισίου.

Αντιθέτως στις σήραγγες των αυτοκινητοδρόμων ορίζονται και διευθετούνται με ακρίβεια ανάλογα ζητήματα. Για την άθλια και άκρως επικίνδυνη κατάσταση που επικρατεί στα τούνελ, είναι εδώ και μήνες ενήμεροι οι αρμόδιοι φορείς, ο ΟΣΕ, η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) και το Υπουργείο Μεταφορών, που όπως φαίνεται δεν έχουν κάνει κάτι για να διορθωθεί η όλη κατάσταση…

Σε τηλεφωνική επικοινωνία με την εκπομπή, ο Επαμεινώνδας Μπούρας, Μηχανολόγος – Δικαστικός Πραγματογνώμονας σιδηροδρομικών ατυχημάτων, με πολυετή προϋπηρεσία στο Υπουργείο Υποδομών, αναφέρθηκε στην ακαταλληλότητα των σιδηροδρομικών τούνελ της χώρας, χαρακτηρίζοντάς τα, «παγίδες θανάτου». Τόνισε πως είναι αναγκαία η εισαγγελική παρέμβαση για να αντιμετωπιστεί το όλο πρόβλημα και να μη θρηνήσουμε και άλλα θύματα στις σήραγγες του ΟΣΕ.

Η επανεκκίνηση των σιδηροδρόμων…

Η επανεκκίνηση της λειτουργίας των σιδηροδρόμων θα γίνει σταδιακά σε πέντε φάσεις, ξεκινώντας από τον Προαστιακό με προτεινόμενη ημερομηνία στις 22 Μαρτίου.

Την 1η Απριλίου ξεκινάει και η τρίτη φάση, όπου προστίθεται στα δρομολόγια  μία πρωινή γραμμή στο δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη, ενώ πλέον η επανεκκίνηση, περιλαμβάνει:

  • Δύο σταθμάρχες υποχρεωτικά ανά βάρδια
  • Τηλεδιοίκηση
  • Μείωση ταχύτητας

Aποζημιώσεις από την Hellenic Train

Η “Hellenic Train” δεν έκανε χρήση του όρου της σύμβασης που της έδινε τη δυνατότητα να μην αποζημιώσει τα θύματα του δυστυχήματος και προχωρά στις προκαταβολές των αποζημιώσεων για τις οικογένειες θυμάτων και επιβατών που τραυματίστηκαν, για την κάλυψη των άμεσων αναγκών τους.

  • 42.000 ευρώ προκαταβολή στις οικογένειες των θανόντων
  • 10.000 ευρώ στους τραυματισμένους που ακόμα νοσηλεύονται
  • 5.000 ευρώ στους τραυματισμένους που πήραν εξιτήριο
  • 300 ευρώ για τις αποσκευές νεκρών και τραυματισμένων

Διαβάστε λεπτομέρειες για την υπόθεση εδώ.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *